31 Temmuz 2012 Salı

Piruze Şam'da Bir Türk Gelin

Sinan Akyüz'ün 2011'de çıkardığı ve benim yeni bitirdiğim kitap, kadın olmanın, hele ki Arap ülkelerinde kadın olmanın zorluklarından bahsediyor.

Kitap çok akıcı, sade bir dil kullanılmış. Boş olduğum bir günde bitirdim. Evet evet tam 1 günde bitirdim :)

Kitabın methini eltim Burcu'dan duymuştum. Biz okuduğumuz kitaplardan bahsederiz onunla. Ben Mucizeler Dükkanını okurken, bu kitabı okuduğundan bahsetmişti, kitapçıya gittiğim bir gün de rafta görünce dayanamadım aldım. Bütün kitaplar benim olmalı, hepsi rafımda durmalı :) Tabi güzel bir raf yaptırmak şartıyla önce :))

Gelelim hissettiklerime. Kitabı bir solukta okudum ve okudukça Piruze'nin kocasına sinirlendim sinirlendim durdum. Elimde olsa adamı öldüresiye döveceğim yani o kadar !!! Severek evlendiğin o adam ne hallere bürünüyor sonradan... Hatta sinirimi yenemedim, Burcuyu aradım "bak gördün mü neler neler yapmış pislik adam!!!" diye bir de onunla konuştuk :)) Hani yaşlı kadınlar dizi izlerken kendini tutamaz konuşur ya o misal :)))

Kitabın sonu beni hayal kırıklığına uğrattı ama, sen o kadar hevesle kitabı oku, sonra pat diye bitirsinler... Hani ağlak bir filme gittiğinizde filmin son sahnesinde salya sümük ağlarsınız da, pat diye ışıklar yanar ya, siz kalırsınız orda yakalanmış hamam böceği gibi :))) Kitabın sonu da öyleydi, doya doya ağlayamadım :)))

Ve arka kapak:

"Erkeklere 'Bu evde eksik oları sensin' dediğimizde, adamların yüzleri asılıyor. Biz kadınları, çok film izlemekle suçluyorlar. Keşke evlendikten sonra da ellerimizi tutabilselerdi. Başımızı dizlerinin üzerine yatırıp saçlarımızı okşasalardı. Erkekler evlendikten sonra bunları neden yapmıyorlar? Sahi, bunlar hep filmlerde mi yaşanıyor?"
Derlermiş ki, bazı hayatlar zaman içinde bağlıdır birbirine. Çağlar içinde yankı bulan, eski bir çare ile zincirlidir ötekine.
Yaşadığı acı gerçeklerden kurtulmak için Şamlı bir kocanın elinden Türkiye'ye kaçan genç bir kadının oğullarına kavuşmak için verdiği mücadelenin hüzün dolu hikâyesi, hafızalarınızdan kolay kolay silinmeyeceğe benziyor.
İki Kişilik Yalnzılık, Sevmek Zorunda Değilsin Beni, Yatağımdaki Yabancı gibi çok okunan kitapalrın yazarı Sinan Akyüz'ün kaleminden genç yaşta Şam'da gelin olan Piruze'nin gerçek yaşamöyküsünü soluk soluğa okuyacaksınız....



Yazar:Sinan Akyüz

Sayfa Sayısı: 453
Baskı Yılı: 2012
Dili: Türkçe
Yayınevi: Alfa Yayıncılık
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...